Łączna liczba wyświetleń

sobota, 20 czerwca 2015

Rosół

O rosole można pisać i pisać i każdy go robi na swój sposób, jeden dodaje pieprz, inny paprykę, jeden przyprawia vegetą, podravką, czy ziarenkami smaku, a inny solą, pieprzem i curry.
Ile osób, tyle gustów.
Ja słyszałam, że najlepszy rosół jest z 3 różnych rodzajów mięsa( nigdy nie próbowałam) z wołowiny, indyka i kurczaka.
Najczęściej robię rosół z kurczaka, bo szybciej i taniej, ale rosół z wołowiny jadłam wielokrotnie i ma swój specyficzny smak.
Kiedyś jak go popełnię to wrzucę również przepis, bo również mięso z takiego wołowego rosołu można wykorzystać do 2 dania (specjalistą mój Tata).
Tym razem zrobiłam rosół na 2 ćwiartkach z kurczaka
Składniki: 2 ćwiartki z kurczaka( może być też korpus, 2 skrzydełka, pałki etc)
3 marchewki
1 pietruszka korzeń
kawałek selera
może być por( ja nie miałam, to nie dałam)
kostki bulionowe, albo 2 łyżeczki pasty bulionowej( niedługo podam przepis na taką domową)
cebula i oczywiście woda
Płuczemy ćwiartki z kurczaka, zalewamy wodą, jak się zaczyna gotować zdejmujemy szumy( już o tym pisałam przy pomidorowej).
Warzywa obieramy, myjemy, marchewkę kroimy drobniej.
Wrzucamy kostki bulionowe, marchew, pietruszkę i seler i niech się gotuje, aż mięsko będzie miękkie
Na najmniejszym palniku podsmażamy cebulkę i na 10 minut przed końcem gotowania wrzucamy ją do zupki

W międzyczasie gotujemy makaron wg przepisu na opakowaniu.
Wiem, że najlepszy by był taki swojski , jak Mama robiła, ale niestety nie nauczyła mnie robić makaronu.
Kilka razy Mamie pomagałam w dzieciństwie kroić makaron, ale niestety nie nauczyłam się robić ciasta,więc korzystam z gotowego.
Można poprószyć koperkiem lub natką pietruszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam