Łączna liczba wyświetleń

piątek, 12 lutego 2016

Ratatouille po mojemu

Zainspirowała mnie do tego dania troszkę koleżanka z forum jestemfit, Maria zamieściła swój przepis bezmięsny, więc stwierdziłam, że na piątek to wspaniały pomysł.
Poleciałam po zakupy, ale nie dostałam bakłażanów, paprykę tylko czerwoną i w dodatku taką sobie, więc stwierdziłam, że coś pokombinuję, żeby było gęsto, smacznie, zdrowo i białkowo :)
Składniki:
2 cukinie
2 papryki
2 cebule czerwone
2 puszki fasoli czerwonej
1 puszka pomidorów
4 pieczarki
2 ząbki czosnku
szklanka soczewicy
przyprawy: sól, pieprz,papryka słodka i ostra, zioła prowansalskie, lubczyk

Soczewicę płuczemy pod wodą, na wrzątek wrzucamy i gotujemy około 25-30 minut na małym ogniu, pod koniec gotowania solimy, gdyż wcześniej byłaby twarda.
W tym czasie cukinię płuczemy i kroimy w kostkę, cebulkę i czosnek w małą kostkę, paprykę w większą,a pieczarki jak nam wygodnie.
Na patelni na dosłownie łyżce oleju podsmażamy cebulkę z czosnkiem, ale żeby się nie przyrumieniła za mocno, następnie dorzucamy  pieczarki i lekko solimy, po kilku minutach dorzucamy cukinię i lekko solimy.

Następnie warzywa przekładamy do garnka do ugotowanej soczewicy, dodajemy paprykę, chwilkę mieszając podduszamy, możemy dolać troszkę zalewy z  fasoli, żeby się nie przypaliło , po 5 minutach dodajemy pomidory, fasolę, przyprawy do smaku i redukujemy nadmiar wody.

Do tego dołożyłam sobie miks różnych sałat :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam