Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 października 2015

Lasagne po bolońsku

W ogóle Lasagne robiłam w życiu dosłownie kilka razy, z reguły leciałam z tzw. "gotowca" , tym razem w ramach programu Zrób to sam stwierdziłam, że nie będę szła na skróty, może dłużej mi to zajmie, ale będę wiedziała dokładnie, co jest w środku.

Składniki
500g makaronu lasagne
ser do posypania
Sos beszamelowy( przepis będzie dalej)
Sos bolognese(j.w.)

Sos bolognese
1 mała cebula
1 ząbek czosnku
1 średnia marchewka
450-500g mięsa mielonego( najlepiej by było pomieszać np wołowinę, wieprzowinę i drób, ale ja zrobiłam z mielonką z indyka)
200ml czerwonego wina
200ml bulionu mięsnego( może być z kostki)
3 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka oregano
sól, pieprz, bazylia, tymianek

Cebulę i czosnek obrać i posiekać, podsmażać ze zmielonym mięsem, dodać marchewkę startą na tarce,wszystkie składniki chwilę podsmażyć ciągle mieszając.
Kolejno dodać bulion, koncentrat, przyprawy


Mieszając gotować ok 2 godziny

Sos beszamelowy:
1 łyżka masła
1 łyżka mąki
1/2 szklanki buliony( może być z kostki)
1/2 szklanki mleka
1 żółtko
3/4 szklanki śmietany
300 g startego sera
sól, pieprz
W rondelku roztop masło i przesmaż z mąką.
Dodaj mleko, żółtko i śmietanę.
Wymieszaj, następnie dodaj rosół, ponownie wymieszaj trzepaczką- jeśli sos będzie za gęsty dolej odrobinę mleka. Wsyp tarty ser, dopraw.
Sos powinien mieć konsystencję gęstej śmietany.

Każdy płat lasagne gotuj osobno w osolonej wodzie z dodatkiem oleju, wyciągaj po ok 2 minutach i odsącz na ściereczce.
Układaj w naczyniu wysmarowanym wcześniej masłem.
Wyłóż spód warstwą makaronu, następnie warstwę sosu bolognese, na to warstwę makarony, następnie sos beszamelowy i tak powtarzaj do wyczerpania składników.

Ostatnią warstwą powinien być sos bolognese.
Wierzch posyp serem żółtym.
Danie zapiekaj ok 40 minut w 180 'C

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że jest to bomba kaloryczna, ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić na 1 porcję.
Nie zjadamy całej blachy!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam