Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 13 grudnia 2015

III niedziela Adwentu, BŚP i pierogi z kapustą inaczej

Staram się pisać chociaż raz w tygodniu, aż mi wstyd, że nie częściej, bo myśli w głowie sporo się kłębi, ale nie mam odpowiednich zdjęć, albo siły jak wrócę z pracy.Miałam ogarnąć mieszkanie, ale jeszcze zostały okna w 2 pomieszczeniach, żyrandole i takie tam.
Święta zbliżają sie wielkimi krokami, a mnie się zdaje, że nie wyrobię się, aby wszystko przygotować, jak bym chciała.


Dobrze, że ostatnio jak miałam wolne to przynajmniej pierogowo poszalałam, zrobiłam pierogi ruskie na kefirze wg przepisu TUTAJ
a także wypróbowałam nowe przepisy na pierogi z grzybami i grochem, oraz z kapustą słodką, mąką orkiszową oraz pieczarkami.
Przepis znalazłam również u Marzenki TU
Marzenka robiła z ciemnej mąki orkiszowej, a ja nie wiedziałam i kupiłam jasną mąkę orkiszową, ale ciasto wychodzi mięciutkie i takie inne, ale bardzo mi smakuje.
Podam Wam przepis:

Ciasto:
0,5 kg mąki orkiszowej
400 ml kefiru
szczypta soli

Farsz:
pół główki średniej białej kapusty
2 cebule
500 g pieczarek
sól, pieprz, cukier
odrobina soku z cytryny
olej

Kapustę poszatkować, posolić i poddusić  na oleju w garnku
Pieczarki pokroić i podgotować do miękkości, następnie odcedzić na cedzaku lub sitku
Dodać do kapusty, cebulę posiekać i podsmażyć na patelni
Wszystko razem przesmażyć, dodać sok z cytryny( troszkę) sól, cukier
Wystudzić.

 Z podanych składników zagnieść ciasto, w razie potrzeby dodać mąki lub kefiru.
Rozwałkować kawałek na cienki pasek i wykrawać szklanką kółeczka



 Następnie napełniać farszem
I zlepić, gotować w osolonej wodzie do wypłynięcia na wierzch.

W piątek Angelika z harcerzami pojechała po Betlejemskie Światełko Pokoju, miała w Zakopanem zajęcia i grę terenową, a w niedzielę specjalną uroczystą Mszę z przekazaniem Światełka na Krzeptówkach.
Zdjęcia ze strony Hufca ZHP https://www.facebook.com/hufiecpulawy/?fref=ts






Harcerze mają już światełko, za tydzień przekażą je Władzom naszego Miasta :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam