Łączna liczba wyświetleń

sobota, 16 sierpnia 2014

Zupa rybna z warzywami i grzankami

Wiem, że większości z nas zupa rybna kojarzy się z obrzydliwymi łbami rybnymi w niej pływającymi, mnie do pewnego momentu tak się kojarzyła.
Obejrzałam program z Andrzejem Polanem, który gotował zupę, najpierw myślałam, że to zupa warzywna,ale jak dorzucił filet z dorsza, to w szoku byłam i stwierdziłam, że muszę sama się przekonać, jak taka zupa smakuje.
Składniki:
2 pęczki młodej włoszczyzny
2 ziemniaki
1 papryka chili
garść różyczek kalafiora
cebula
500ml wody
100ml śmietany gęstej
400g filetów z miruny( w oryginale jest z dorsza, ale nie dostałam)
pęczek koperku
2 łyżki oleju kujawskiego
olej kujawski z pomidorami, bazylią i czosnkiem
chleb na grzanki
Jeden pęczek włoszczyzny obieramy, myjemy, wkładamy do garnka, zalewamy zimną wodą, dodajemy soli, pieprzu i gotujemy bulion przez 30 minut.
Pozostałe warzywa obieramy, myjemy, kroimy w szersze paski, filet kroimy w większą kostkę.
Na dno garnka wlewamy 2 łyżki oleju kujawskiego i podsmażamy warzywa
Dolewamy łyżką bulion z drugiego garnka i mieszamy

gotujemy kilka minut, dodajemy różyczki kalafiora, filet z ryby, pokrojoną papryczkę chili razem z pestkami, zaprawiamy śmietaną( go kubka dajemy śmietanę, dolewamy wrzącej zupy, mieszamy i wlewamy wszystko do zupy, zagotowujemy)
Wlewamy zupę do miski, dekorujemy pokrojonym koperkiem, na patelni na oleju z pomidorem i bazylią robimy grzanki z chleba ze słonecznikiem i gotowe.

Ta zupka będzie u nas częściej gościła, bo jest bardzo smaczna i fajnie rozgrzewa, a tutaj macie oryginalny przepis 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam