Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 19 lipca 2015

Orzeźwiający tort arbuzowy

Przypadkowo trafiłam na ten przepis szukając owocowych przepisów, a że wczoraj była nasza rocznica ślubu kościelnego, postanowiłam zrobić taki nietypowy tort.
Tort idealny na takie upały, orzeźwia, nasyca, a przy tym ma niewiele kalorii.
Pomysł zaczerpnęłam stąd alakuchniablog
Zrobiłam tort po raz pierwszy, ale już wiem, że będę go robiła częściej w lecie.
Składniki:
1 arbuz
1 śmietana duża 30% kremówka
2 śnieżki w proszku
1 galaretka
50ml wrzątku
owoce do ozdobienia

Arbuza kroimy tak, aby  nadać kształt tortu, odkroić też boczną skórkę
Następnie obłożyć ręcznikiem papierowym, aby odsączyć sok.
Galaretkę rozrabiamy w kubku w 50ml wrzątku( ja zrobiłam w zbyt dużej ilości wody i nie chciała się ściąć, nie mówiąc o tym, że musiałam ją pędzelkiem nakładać) .
Więc jak rozrobimy galaretkę w małej ilości wrzątku od razu wylewamy na arbuza, rozsmarowujemy na całej powierzchni i na talerzyku i wstawiamy do lodówki do stężenia.
Gdy galaretka jest całkiem stężona do miski wlewamy śmietanę kremówkę i wsypujemy śnieżki, miksujemy na sztywno.
Wyjmujemy arbuza z lodówki

Smarujemy ubitą śmietaną i przyozdabiamy owocami. Wkładamy do lodówki i trzymamy do momentu podania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam