Łączna liczba wyświetleń

sobota, 6 czerwca 2015

Zupa pomidorowa z ryżem

Pamiętam, jak sama uczyłam się gotować, kiedy wszystko było dla mnie nowe i wydawało mi się, że nie dam rady, że nie potrafię.
Kiedy zostałam mężatką umiałam dosłownie zrobić jajecznicę, frytki i spagetti z "gotowca".
Chciałam dla męża i dla siebie nauczyć się gotować, a że u mnie w rodzinnym domu "Guru gotowania" był Tata, więc do niego zadzwoniłam kiedy postanowiłam ugotować krupnik na pęczaku.
Stąd też mój pomysł na zwykłe gotowanie, w ramach którego będę opisywać, jak ja robię zwykłe potrawy.
Być może komuś to pomoże, a może ktoś się ze mną podzieli swoim przepisem na takie samo danie.
Wszak wszyscy gotujemy rosół, bigos, lepimy pierogi, a każda z nas to inaczej robi, doprawia, ma swój sposób i każda potrawa inaczej smakuje.
Nawet ja robię zupy w różnych wersjach, raz daję więcej warzyw, innym razem coś innego zmieniam.
Dziś gotowałam pomidorową z ryżem, którą moje dzieciaki uwielbiają, ale można ją ugotować bez ryżu, a dogotować makaron.
Składniki:
3 mniejsze marchewki lub 2 większe
1 pietruszka
3 kostki bulionowe warzywne
1 koncentrat pomidorowy
1 ćwiartka z kurczaka( może być korpus, udko, skrzydełka, co kto woli)
1 szklanka ryżu
natka pietruszki lub koperek
2 łyżki śmietany 12% lub jak w tym przypadku jogurt naturalny
Woda
Podaję przepis na taki duży 5 litrowy garnek, który wystarcza na 2 dni dla takiej rodzinki jak moja.

Udko zalewamy wodą i zostawiamy pod przykryciem na ogniu. Kiedy się gotuje łyżką zbieramy tzw" szumy" czyli farfucle, które się zbierają na wodzie.
Wiem, że można to robić, a nawet powinno się robić to łyżką cedzakową, jednak ja robię chochelką, aby też ściągnąć nadmiar tłuszczu.
Gotujemy przez 20 minut, w tym czasie obieramy pietruszkę, płuczemy,kroimy na pół.
Obieramy marchewki, płuczemy, kroimy w plasterki, wrzucamy 3 kostki bulionowe i warzywa do wywaru
 Następnie dodajemy koncentrat pomidorowy

oraz wsypujemy szklankę ryżu i przykręcamy palnik, ale nie zapominamy o mieszaniu, gdyż niewymieszany ryż będzie się osadzał na spodzie garnka i może nam przywrzeć.
Gotujemy jeszcze ok 25 minut, aż ryż będzie miękki.

Zaprawiałam zupkę jogurtem naturalnym, więc zrobiłam to na talerzu, bo w garnku jakbym chciała zaprawiać, to pewnie cały duży jogurt bym musiała wlać, żeby coś z tego było.
Dodałam po prostu łyżkę jogurtu, pomieszałam i gotowe.
Na koniec kroimy natkę pietruszki lub koperek i posypujemy.
Będę chciała jeszcze podać przepis na zupę z użyciem świeżych pomidorów i śmietany, a jak już wejdą na dobre warzywka świeżutkie to zrobię domową kostkę bulionową i wtedy już będzie całkiem fit.

4 komentarze:

  1. Moj lucek móglby sie żywic tylko pomidorowa :) jego mama robila taka gesta z duza iloscia smietany i chyba tez maki - bleee w domu robie w cala wloszczyzna txn seler i pora tez dodaje bo uwielbiam te gotowane warzywka zjesc a zamiast koncentratu polecam przetarte pomidory teraz w lidlu sa w promocji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu ta zupa robi się gęsta na drugi dzień, a czasem jak sypnę więcej ryżu to prawie ją można kroić na drugi dzień.
      U mnie w domu rodzinnym też przyprawiano w mąką i śmietaną, ale dla mnie to za ciężkie.
      A będzie pomidorowa i z pomidorów, ale nie z puszki, które są w lidlu, biedronce, tesco itd, tylko z tych pomidorów z krzaczka :)
      Ja wrzucam warzywka jakie mam , nie przepadam za porem.
      Już nie mogę się doczekać naszej młodej włoszczyzny, tego zapachu... z której zrobię sobie domową kostkę bulionową :)

      Usuń
  2. Uwielbiam zupkę pomidorową, zarówno z ryżem jak i makaronem :). Zresztą, której zupki ja nie lubię ha ha ha . Pozdrawiam Maju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie wolę z ryżem, ale jak mnie ktoś poczęstuje z kluseczkami to nie odmówię.
      A jak moja Babcia robiła takie grube kluski domowe do pomidorowej to super smak.

      Usuń

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam