Łączna liczba wyświetleń

środa, 5 sierpnia 2015

Kosmetyki po opalaniu i na oparzenia

Pozostając w temacie kosmetyków, oparzeń słonecznych pourlopowych opowiem Wam o moim zestawie ratunkowym.

Jeżeli nie odczuwamy napięcia skóry, bólu, świądu, czy innego dyskomfortu polecam Łagodzący Balsam po opalaniu SOS skin kojąca bryza firmy Soraya
Chłodząco-łagodzący balsam po opalaniu skutecznie pielęgnuje i regeneruje skórę podrażnioną promieniowaniem słonecznym. Zawiera chłodzący wyciąg z mięty oraz d-Penthanol i Alantoinę, które koją i łagodzą podraznienia. Algi morskie doskonale nawilżają, a witamina E zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry.
Niestety skład ma dość bogaty, choć ma składniki, że tak powiem dobre, łagodzące podrażnienia takie jak alantoina, wyciąg z glonów i alg a w sumie cały skład wygląda tak
AquaParaffinum LiquidumEthyl StearatePropylene GlycolGlyceryl StearateCeteareth-20Stearyl HeptanotateStearyl CaprylateCeteareth-12DimethiconeMentha Piperita ExtractHydrolized AlginChlorella Vulgaris Extract, Maris Aqua, Panthenol, Tocopherol, Allantoin, Tetrahydroxypropyl Ethylenediamine, Carbomer, Methylparaben, Propylparaben, DMDM Hydantion, Parfum, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Geraniol, Hexyl Cinnamal, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Limonene, Linallol

Moja opinia:
Balsam bardzo ładnie lekko miętowo pachnie, efekt kojący lekko chłodzący zaraz po nałożeniu.
Łatwo się go rozprowadza i szybko się wchłania. Cena przystępna, bo płaciłam 11,99 za 200ml.

Bardzo łatwo jednak nabawić się lekkich oparzeń, zwłaszcza jak się ma jasną karnację, dlatego, kiedy czuję dyskomfort: pieczenie, swędzenie, ból, widzę czerwoną podrażnioną skórę sięgam po Panthenol.
W zeszłym roku kupiłam Panthenol Ice efect, który trzymałam na drzwiach lodówki i taki zimny aplikowałam na obolałą skórę.
Ile firm tyle rodzajów panthenolu, którego głównym składnikiem jest dexpanthenol , w zależności od firmy zawartoś dexpanthenolu wynosi 5% a nawet 10 %.
Pantenol( prowitamina witaminy B5) w skórze przechodzi w kwas pantotenowy , zapewnia prawidłowy przebieg przemian metabolicznych w komórkach naskórka.Chroni i pielęgnuje wysuszoną, podrażnioną i uszkodzoną skórę. 
Działa wspomagająco w leczeniu drobnych uszkodzeń skóry: oparzenia słoneczne, otarcia naskórka, uszkodzenia, drobne rany, zapalenia skóry, opryszczka, choroby pęcherzowe z ubytkami naskórka.
Zwiększa elastycznośc i nawilżenie skóry, przyspiesza regenerację.

Skład:Aqua, Propane-butane, Panthenol, Octyl Stearate, Petrolatum, Cetearyl Alkohol, Glycerin, Glyceryl Stearate, Ceteareth- 20, PEG-40, Hydrogenated Castor Oil, Tocopheryl Acetale, DMDM Hydatoin

Moja opinia:
Pianka prawie natychmiast przynosi ulgę, chłodzi i łagodzi podrażnienia, można jej używać kilka razy dziennie, jedynie należy zachować ostrożność w okolicach oczu i błon śluzowych.
Pamiętam, jak kiedyś jak byłam mała mama psikała mnie tą pianką po ukąszeniach komarów, bo miałam bardzo duże odczyny zapalne po ukąszeniach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam