Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 11 sierpnia 2015

Starość nie radość- czyli nogi mi puchną

Takie słowa usłyszałam od męża, kiedy po całym dniu na nogach poczułam skurcze w łydkach i zobaczyłam, że mam takie spuchnięte nogi, że nie widać mi kostek przy stopach.
Mąż mnie pocieszył stwierdzeniem :
-starość nie radość
- no wiesz?! ja mam dopiero 37 lat
- podobno dobrze jest umieścić kopytka na ścianie
-a co ja jestem? kozica górska? :D
Ale jak wyszedł to na chwilę sobie zarzuciłam nogi na ścianę, a co?, troszkę mi ulżyło.
Wiadomo, że mamy teraz taki klimat, że za oknem skwar, a w domu żar, czy jakoś tak i o ile jeden, dwa dni pod rząd gorące nikomu nie doskwierają, o tyle  kilkanaście dni pod rząd nawet największemu twardzielowi daje się we znaki.
Staram się nie skarżyć, bo nie mam żadnego wpływu na pogodę i to, czy słońce świeci, czy deszcz pada.
Ale coraz więcej osób ma różnego rodzaju problemy związane z upałem, czy klimatyzacją( wiatrakami) bóle gardła, angina, bóle ucha itd.
Dziś jednak napiszę o opuchliźnie, która mnie dopadła na skutek wysokiej temperatury i zmęczenia.
Znając mój organizm najprostszym wytłumaczeniem było, że woda mi się zatrzymała w organizmie.
Dlatego zaparzyłam sobie pokrzywę i wypiłam 3, a następnego dnia na wadze prawie kilogram opuchlizny spadł. Ważę się  każdego poranka, bo podjęłam wyzwanie 90dni, o którym pewnie Wam na blogu napiszę i stąd wiem, że tego jednego dnia miałam nadprogramowy kilogram spowodowany zatrzymaniem się wody w organizmie.
     Jeżeli nie masz problemów z krążeniem, ciśnieniem lub innych a mimo to stopy Ci puchną to prawdopodobnie spowodowane jest zatrzymaniem wody.
Co wtedy robić?
Najgorszą rzeczą jest ograniczenie spożycia wody, zwłaszcza przy takich upałach, bo można się bardzo szybko odwodnić.
Można minimalnie mniej pić, ale nie można wpaść ze skrajności w skrajność.
Ja kupiłam w Biedronce Herbarium Pokrzywa
Nie dość, że cena przystępna, to skład ma całkiem przyzwoity
Liść pokrzywy 79%, trawa cytrynowa 6%, korzeń lukrecji 3%, dlatego chorzy na nadciśnienie nie powinni za dużo tej herbatki spożywać.
Nalezy też  pamiętać, żeby nie czekać, aż pokrzywa całkiem wystygnie, ponieważ wtedy wydzielają się związki krzemiankowe, które są niesmaczne.

Pokrzywa poza właściwościami żelazotwórczymi, wspomagająco na włosy działa poprzez zawartość krzemu i skrzypu to ma właściwości moczopędne, a co za tym idzie powoduje usunięcie nadmiernej ilości wody.

Podobne działanie wykazuje również natka pietruszki, którą bardzo lubię jeść na kanapkach.

Natomiast jeżeli chodzi o skurcze i ciężkość nóg stosuję Skurcz forte suplement diety firmy Zdrovit , który oprócz magnezu zawiera potas, witaminę B 6 i D3. 
W połączeniu z Masażerem Skurcz Expert przynosi dużą ulgę,
A tutaj zamieszczam skład substancji do masowania łydek




Ogólnie jestem zadowolona z tego produktu, jedyny minus, to taki, że najpierw należy nanieść emulsje na nogi, a potem masażerem ją rozmasować.
Kiedyś miałam emulsję antycelulitową, która masowała i od razu się ją nakładało, a tutaj jedyna niedogodność to taka, że muszę oddzielnie nanieść emulsję, ale efekt jest wart tej niedogodności.

Środki ostrożności : nie należy stosować na uszkodzoną skórę, produkt nie jest przeznaczony dla dzieci poniżej 12 roku życia, nie stosować w przypadku nadwrażliwości na rośliny z rodziny astrowatych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam