Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 listopada 2014

Zupa z czerwonej soczewicy

Buszując po blogu Marzenki z Zacisza kuchennego natknęłam się na przepis na zupę z czerwonej soczewicy przepis Marzenki i tak zainspirowana jej przepisem postanowiłam ugotować swoją wersję.
Zupa wyszła mi bardzo ostra, no może dla osób, które lubią ostre jedzenie będzie zwyczajna, ale dla mnie jest dosyć ostra, następnym razem dodam mniej ostrych przypraw.

Składniki:
30-40 dkg kiełbasy, Marzena dawała chorizo, ale ja nie znalazłam, więc zwykłą dałam
1 łyżka oliwy
2 cebule
2-3 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów
20dkg dyni
1,5 szklanki czerwonej soczewicy
2 litry bulionu
powinnam dać kumin, ale że nie dostałam to dodałam kminek
miałabyś wędzona papryka, albo chipotle, ale dostałam papryczkę piri piri i dodałam 2 sztuki, następnym razem dodam jedną,bo jest bardzo ostra
sól i pieprz do smaku

Cebulę i czosnek kroimy w kostkę, dynię w grubszą kostkę, kiełbasę też w kostkę, soczewicę płuczemy.
Podsmażamy na oliwie cebulę z czosnkiem i kiełbasą,dodajemy pomidory, kminek i paprykę i podsmażamy około 10 minut.

 Dorzucamy dynię i wypłukaną soczewicę,dolewamy zrobiony bulion( ja zrobiłam z kostek rosołowych)i gotujemy na małym ogniu około 30 minut.
Gotujemy,aż soczewica zmięknie a dynia się rozgotuje.
Zupa mocno rozgrzewająca, w sam raz na zimne szaro-bure dni.


2 komentarze:

  1. Zrobie na pewno bo ostatio dynia jest nr 1 u mnie a soczewicy jeszcze nie probowlam ! Na pewno dam znac jak wyszlo :) pozdr

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dynia jest na 1 miejscu :)
    Ciągle coś z nią tworzę:)
    A ja z soczewicy zielonej od pewnego czasu zupkę robię, ale pierwszy raz robiłam z czerwonej i już wiem,że na pewno to powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, jak podzielisz się ze mną swoim zdaniem.Pozdrawiam